Aku adalah aku, bukan dia bukan kamu, cuma aku... Semua yang tertulis di sini adalah pandangan peribadiku. Mungkin ada yang suka dan mungkin ada yang tidak suka. Andainya ada yang terguris hati, maafkan saya. Sesungguhnya diriku hanyalah hamba yang tidak sempurna.

Monday 11 April 2011

TEPUK DADA TANYA SELERA????

Tepuk dada tanya selera... ermmm sebenarnya daripada dulu lagi aku tak bersetuju ngan kenyataan ini. Apa sahaja yang mengikut selera selalunya akan membawa kepada impak negatif kalau kita tak pandai mengawalnya.  Sebagai contoh kita nak beli kereta, tapi bajet yang kita mampu bayar bulan bulan cuma dalam RM300 lebih jer.. so keta terbaik adalah jenis proton dan kebawah. Tapi kita tepuk dada tanya selera... emm dah tentu selera kata nak beli keta honda, bmw sport ker dll. tapi boleh bayar ker... akhirnya kena tarik kereta...

                                                          Adakah ini kereta kena tarik ???

Itulah padah kalau tanya selera.  Hari ni dalam paper pelanggan kena bayar 13 ribu sebab makan ikan patin... aku tak salahkan peniaga tu, tapi aku salahkan pelanggan tu. bukannyer tak tau harga ikan patin memang mahal.. apasal tak tanya dulu rega dia... ini semua sebab tanya selera ler.... aku percaya pelanggan tu bukan makan seketul jer ikan patin tapi berketul, ketul seorang, tak masuk lauk lain lagi.. ini semua sebab selera ler...

Oleh itu,  apa kata kita tukar daripada tanya selera kepada tanya MINDA.. Tepuk Dada Tanya Minda... best gak sebutannya... kalau kita tanya minda, dah tentu kita akan berfikir dulu sebelum membuat apa-apa tindakan.. dan Insyaallah... kalau dah tanya minda dan diiringi dengan tanya IMAN.. apa yang kita lakukan pasti akan selamat dan diberkati-Nya.. Insyaallah...

No comments:

Post a Comment